שתלים לשיניים – למי? מתי? והנחיות נוספות

שתלים לשיניים – למי? מתי? והנחיות נוספות

כולם רוצים חיוך יפה, אך יש אנשים שחוששים שהשתלמת שיניים היא תהליך שדומה להשתלת איברים. המציאות הרבה פחות מפחידה מזה. כיום טיפול התקנת שתלים לשיניים הוא תהליך די פשוט ומהיר שאינו דורש ניתוחים או אשפוזים ארוכים. שתל דנטלי לא מתקבל מתרומת של של תורמים נחמדים. שתל דנטלי הוא פשוט בורג שמוברג לעצם הלסת ובדרך כלל עשוי ממתכת טיטניום. במקרים מסוימים לאחר עקירה של שן או מחלת חניכיים, מטופלים סובלים מחוסר שן. כיום יש תהליך מודרני וחדשני שבו מחדירים את השתלים לעצם הלסת ואחר כך מבצעים שיקום.

אז מתי צריכים שתלים לשיניים?

במקרים בהם מטופל מאבד שן או כמה שיניים, הוא חייב ללכת לטיפול של שתלים מכיוון שהמתנה רק תגרום לנזק נוסף שיגרור אחריו טיפולים נוספים. מקרים של איבוד או הרס שיניים יכולים להוביל לדלקות, פגיעה בשרירים שאחראיים על לעיסה, אבדן עצם מהלסת וכמובן הפגיעה האסתטית שחשובה היום יותר מתמיד. שתל הוא פתרון של בעיות רבות שקשורות לשיניים. אין מה לעשות, לא כולנו בורכנו בשיניים בריאות שנראות כמו מליון דולר. אבל במקרים כמו אסתטיקת שיניים כל מה שצריך הוא כמה שתלים יפים שיתקנו את כל המראה. בעבר הפתרונות היו כתרים, גשרים או שיניים תותבות, אך רופאים רבים מעדיפים להשתמש היום באופציה של שתלים לשיניים.

ממה צריך להיזהר בטיפולי שתלים?

להלן כמה נקודות חשובות לחשוב עליהן לפני שמתחילים טיפול. דבר ראשון – לא להתפתות למחירים זולים. ידוע היום שטיפולי שיניים יכולים לעלות אלפי שקלים. זה לא זול. אבל השיניים שלך או בריאות הפה שלך זה לא דבר שמומלץ לחסוך עליו. טיפולים זולים יכולים להוביל לשתלים לא איכותיים אשר יכולים לגרום לשריטות, זיהום ולנזק לחלל הפה. ההמלצה היא ללכת למומחה בשיקום הפה. אמנם אין דרישה רשמית לרופאים להיות מומחים לשיקום הפה אך מומלץ להיות מטופל של רופא שיודע מה הוא עושה. בנוסף לכך, רופאים צריכים לעשות צילום CT לפני הטיפול אך קורים מקרים בהם הם לא מפרשים נכון את התמונה וקודחים במקום לא מתאים. המיקום של השתל עצמו צריך להיות מושלם בחלל הפה. כל חריגה קטנה תגרור אחריה אפשרות לפציעות ודלקות. ולבסוף, הטיפול להתקנת שתלים לשיניים לא יכול לבוא מיד לאחר טיפול עקירה ואחר ויש שינוי של כ 20% עד 40% של תזוזת השיניים לאחר העקירה.

המומחים להתקנת שתלים לשיניים

חשבת על שתלים לשיניים? גילית בעיה כלשהי בשיניים שלך ויש לך צורך בייעוץ מיידי ומקצועי? אצלנו במרפאת השיניים בניהולו של אריה חרירי, ניתן לקבל מידע והכוונה על מגוון רחב של טיפולים, לרבות שתלים לשיניים, שיגרמו לשיניים שלך להיות בריאות עם חלל פה אסטטי.

לקביעת פגישה או לייעוץ התקשר אלינו במספר 077-2315937

כתיבת תגובה