מהן תותבות על שתלים?

מהן תותבות על שתלים?

מהן תותבות על שתלים?

בעוד שלרוב נעדיף טיפול מונע או טיפול משקם, לעיתים מצב השיניים לא מאפשר זאת. במקרים שבהם סתימה לא מספיקה והשיניים ספגו נזק גדול מידי יש צורך להחליף את השיניים באמצעות השתלת שיניים תותבות על גבי שתלים.

שתלי פה ושיניים תותבות עלולים להשמע כמו דברים מאיימים, אבל למעשה זה הטיפול היעיל והפופולרי ביותר בתחום שיקום הפה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההליך הזה, כדי שתוכלו לטפל בשיניים שלכם בראש שקט.

על הלבשת תותבות על שתלים

שיניים תותבות, ברמה הכללית, הן הפתרון העיקרי עבור אנשים אשר חוו פגיעה משמעותית או אובדן של מספר שיניים בפה, מה שמקשה על החיים שלהם בצורה משמעותית. השתלים מיועדים להחזיר לאדם את יכולת הלעיסה והאכילה באופן מלא וגם משפרים את מראה הפה בצורה משמעותית.

את התותבות ניתן להרכיב על גבי החניכיים עצמן, אם כי מומלץ לעשות זאת על גבי שתלים מתאימים – המטרה העיקרית של הלבשת תותבות על גבי שתלים היא למנוע את הסיבוכים אשר מאפיינים הלבשה שלהן על גבי החניכיים באופן ישיר. בין הבעיות הנגרמות מהמגע הישיר עם החניכיים, אפשר להזכיר כאבים וחוסר נוחות, חוסר יכולת להפעיל לחץ מלא של השיניים בזמן לעיסה או נגיסה (מה שמקשה על האכילה) ותזוזה של פלטת השיניים, שעלולה להביא לפצעים מסוגים שונים.

הלבשת תותבות על שתלים מיועדת לפתור את הבעיות האלה, ולגרום לכך שהשיניים התותבות יהיו מיוצבות בפה בצורה הטובה ביותר. בזכות השיטה, הנוחות בפה משתפרת בצורה משמעותית, כאשר גם העובדה שמדובר בפתרון אסתטי תורמת. בנוסף, שיטה זו מאפשרת לשלוף את התותבות, באופן פשוט, כאשר מעוניינים בכך: למשל, לפני השינה.

איך עושים את זה?

כיום, ידועות שתי דרכים עיקריות להלבשת שתלי שיניים על גבי תותבות. השיטה הראשונה היא הדרגתית, והיא מצריכה תקופת המתנה של כשלושה עד שישה חודשים לאחר החדרת השתל. רק לאחר התקופה הזו, אפשר לחשוף אותו ולהתחיל בהליך שיקום הפה – כלומר, הרכבת השיניים התותבות על גבי אותם שתלים.

השיטה הבאה, הנפוצה במיוחד בשנים האחרונות, היא שיטת ההעמסה המיידית. שיטה זו מאפשרת לבצע את כל התהליך – החל מהחדרת השתלים ועד להרכבת השיניים התותבות – בטיפול אחד, מה שמונע חודשים ארוכים של המתנה. השיטה מצריכה הכנה מוקדמת של התותבות והשתלים, בהתאם למבנה הפה.

לפני ביצוע הטיפול, בכל אחת מהשיטות, יש לבצע אבחון מקיף של מצב הפה, על ידי בעל מקצוע. לאחר השלמת הטיפול, חשוב לעקוב באופן מדויק אחר הוראות הגורם המטפל ולהקפיד לבצע ביקורות תקופתיות, בפרקי הזמן שהוגדרו על ידו.

כתיבת תגובה