למנוע ולרפא דלקת חניכיים

למנוע ולרפא דלקת חניכיים

למנוע ולרפא דלקת חניכיים

כולנו עלולים לסבול מדלקת חניכיים, מאחר ומדובר במחלה שכיחה עד מאוד, שעשויה לתקוף כל אחד ואחת מאיתנו, ללא קשר לגיל. הבעיה האמיתית היא לא טיפול בדלקת חניכיים אלא הזנחה של דלקת חניכיים – העשויה לגרום לאובדן של עצם השן ולנסיגה של החניכיים. על כן, חשוב מאוד לזהות דלקת חניכיים בזמן ולטפל בה בהקדם.

הסיבות לדלקת חניכיים

דלקות חניכיים יכולות להופיע בשל מגוון רחב של סיבות, חלקן קשורות להיגיינת הפה או לטיפולים רפואיים, ואחרות קשורות דווקא למחלות או למערכת חיסונית ירודה. בנוסף לכך, ישנן דלקות חניכיים הקשורות לגנטיקה של הגוף שלנו, ולבעיות תורשתיות. תהיינה הסיבות אשר תהיינה, כמעט כולנו סובלים מדלקת חניכיים, וחשוב מאוד להקדים תרופה למכה – כלומר, לשמור ולדאוג לבריאות השיניים והחניכיים שלנו.

זיהוי דלקת חניכיים

למעשה, זיהוי של דלקת חניכיים אינו בעייתי במיוחד, בעיקר, כי דלקת שכזו מלווה פעמים רבות בכאב חניכיים ובתחושה של נפיחות. יחד עם זאת, ישנם מקרים, בהם דלקת חניכיים לא תגרום לנו לכאב של ממש, ועל כן, ישנן דרכים נוספות לזהות אותה, כמו ריח רע מהפה או דימום בעת צחצוח השיניים. ישנה חשיבות רבה מאוד לזיהוי של דלקת חניכיים, מאחר וכאשר אנחנו מזהים אותה בתחילתה, תהליך הריפוי יהיה מהיר יותר וימנע מאיתנו סבל עתידי וסיבוך של הדלקת.

טיפול בדלקת חניכיים

בעוד חלקנו מעדיפים את השיטה הישנה של גרגור מי מלח, העשויים להקל על הכאב, חשוב מאוד להגיע אל רופא השיניים במידה וזיהיתם אצלכם דלקת חניכיים, זאת על מנת לבדוק את מצבה של הדלקת. מומלץ שלא להסתמך רק על הטיפול הביתי, על מנת למנוע סיבוכים הקשורים לדלקת. בדרך כלל, הטיפול יתבצע על ידי ניקוי של אבנית מהשיניים על ידי שיננית, או ניקוי עמוק יותר, וזאת בכדי להוציא את החיידקים. במקרים שונים, יהיה צורך במתן אנטיביוטיקה על מנת להתגבר על הדלקת – לכן, חשוב מאוד לפנות אל רופא השיניים בהקדם.

אפשר למנוע את זה

הדרך הטובה ביותר להימנע מדלקות חניכיים היא באמצעות טיפולי מניעה פשוטים ליישום. חשוב מאוד לבצע מעקב שיגרתי אצל רופא השיניים על מנת לאמוד את מצב השיניים והחניכיים. כמו כן, ניקוי אבנית לפחות פעמיים בשנה אצל השיננית בהחלט תורם לשמירה על היגיינת הפה ומסייע בצמצום של דלקות חניכיים. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על צחצוח שיניים נכון, על שימוש בחוט דנטלי, מי פה וגם משחות שיניים המכילות חומרים אנטיבקטיריאליים, כמו אנטי פלאק.

כאבי חניכיים מסמנים לנו באופן מידי כי משהו אינו כשורה, לכן, חשוב מאוד לפנות אל רופא השיניים על מנת לבחון אם אכן קיימת דלקת. במידה וכן, יש להקפיד על טיפול מתאים – וכמובן, לא לשכוח – שמירה על בריאות והיגיינת הפה תוריד ברמה ניכרת את הסבירות לדלקת. לבדיקת החניכיים שלכם או לקביעת בדיקת שיניים שגרתית,

כתיבת תגובה