כתרים לשיניים – מה הם? למה צריך אותם? ועל הטיפול

כתרים לשיניים – מה הם? למה צריך אותם? ועל הטיפול

מה לא נעשה כדי לשמור על בריאות השיניים שלנו? אנחנו נלך לשיננית, נקבע טיפולים ולפעמים נשלם גם אלפי שקלים על מנת שיהיו לנו שיניים פעילות, בריאות ולבנות. אבל לא תמיד אנו זוכים ליהנות משיניים ברמה אופטימלית. לפעמים עקב חוסר טיפול, הזנחה, תזונה לקויה ועישון, השיניים נהרסות. יש כמה סוגים של כתרים שנותנים מענה למספר בעיות שיכולות להיווצר לנו בשיניים. אבל לפני שנתחיל לדבר על סוגי הכתרים רצוי שנבין קודם כל מה זה כתרים לשיניים ולמה אנו זקוקים להם אותם.

למה משמשים כתרים לשיניים?

כתרים לשיניים יוצרים מעטפת אשר מגנה על השיניים מהתפוררות, שברים ושיניים חלשות. הכתר עוטף את השן מהצדדים ומאפשר למטופל להתנהל בחייו באופו אסתטי מבלי לדאוג לפעילות השיניים והפה ביום יום. ישנם מקרים שבהם יש צורך לכתרים לשיניים. במקרים של שיניים שפגועות מאששת או שיניים בעלי שחיקה וגם שיניים שעברו טיפולי שורש ונאלצו להיפרד מחומר שן. שיניים כאלו נמצאות בסכנת שבירה אם לא מטפלים בהן בזמן. הכתר עצמו יכול במקרים מסוימים להחליף או להשלים שן קיימת אף על פי שזה יהיה האחרון בסדרי העדיפויות של רופא השיניים. רופא שיניים יעדיף למצות את כל האופציות לפני שיחליט לשים כתר.

סוגים של כתרים לשיניים

ברוב המקרים הכתר יהיה מיוצר מחומר חרסינה המאוחה למתכת. החומר עצמו יהיה מתכת ואת המתכת מצפים בחרסינה לפי הצבע הרצוי. המתכת מספקת התאמה מרבית לצורת השן של המטופל בעוד שהחרסינה מעניקה לכתר מראה אסתטי. ישנם סוגים של כתרים לשיניים אשר אינם מצריכים שימוש במתכת. כתרים חרסינה ללא מתכת נחשבים ליקרים יותר ומיועדים במיוחד לשיניים הקדמיות. אך ביצוע של טיפולי כתרים ללא מתכת הוא מורכב יותר ונדרשת מיומנות גבוהה מצד רופא השיניים המטפל. קיימת גם האופציה לכתרים לשיניים שמיוצרים רק ממתכת וללא חרסינה. כתרים כלאה נחשבים לפחות אסתטיים ולכן מנוצלים במיוחד לצורכי מילוי של מקומות ריקים בחלל הפה שבהם אמורים להיות שיניים אך בשל פגיעה או נזק שנגרם קיים חלל ריק. כמו כן יש את כתרי הוניר המיוצרים מפולימר אקרילי במקום חרסינה. השימוש בכתרים כאלה נהיה נדיר כיום.

הכנה וטיפול

בחלק מהמקרים לפני שהרופא מתקין כתרים לשיניים, המטופל חייב לעבור הכנה לקראת הכתרים. בשלבי ההכנה הרופא ישים סתימה אשר תעניק בסיס מוצק לכתר. יש מקרים שבהם הרופא צריך לקדוח בשן על מנת לפנות מקום לכתר. בשלבים הראשונים לטיפול הרופא יאפיין ויתעד את צורת השן על מנת לבנות את הכתר בכמה שיותר התאמה. לשם ההתקנה של הכתר הרופא משתמש בדבק חזק וקבוע ולאחר מכן יבדוק שהמטופל מרגיש בנוח עם הכתר. הטיפול עצמו אינו כרוך בכאבים. הגיע הזמן שלך להתקין כתרים לשיניים? מרפאת השיניים בניהולו של אריה חרירי מתמחה בכתרים לשיניים ומגוון רחב של טיפולים שיגרמו לשיניים שלך להיות בריאות עם חלל פה אסתטי.

 לקביעת פגישה או לייעוץ התקשר אלינו במספר 077-2315937 

כתיבת תגובה