כיצד להתגבר על פחד מטיפולי שיניים

כיצד להתגבר על פחד מטיפולי שיניים

כיצד להתגבר על פחד מטיפולי שיניים

פחד מטיפולי שיניים הוא תופעה מוכרת מאוד. כנראה בגלל שבתור ילדים, הביקור אצל רופא השיניים נדמה כל-כך מאיים: הכלים החדים, צלילי הקידוח והאיש במסכה שמחטט בפה הפתוח שלנו יוצרים תמונה שקשה לקחת בקלות. האמת היא, שרוב טיפולי השיניים לא כואבים כלל ומלווים לכל היותר באי-נוחות זמנית. טיפולים מונעים מתבצעים לרוב ללא הרדמה פשוט כי אין בה צורך. גם טיפולים מורכבים כמו השתלת שתלים אורתודנטיים או שתלים דנטליים מתבצעים בהרדמה מקומית בלבד. ישנן דרכים נוספות להתגבר על הפחד.

יודעים יותר – פוחדים פחות

כל דבר שאנחנו לא מכירים נראה מפחיד בהתחלה. בדיוק כמו מסגרת חדשה או שינוי בחיים, כשאנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים, חשש מתחיל להיבנות. זה בדיוק מה שקורה עם טיפולי שיניים. הפחד גורם לכך שאנשים בוחרים לדחות טיפולים פשוטים וחשובים, והמצב מחמיר יותר ויותר עד שיש צורך בטיפול מסובך, יקר ולפעמים גם כואב. אנחנו מזמינים אתכם לגלוש באתר של מרכז בינה ולקבל מידע רב ככל הניתן על מגוון הטיפולים, כדי שתוכלו להבין כיצד הם מתבצעים ושאין סיבה לפחד מהם. ככל שתדעו יותר, תפחדו פחות.

הרופא הנכון

דבר נוסף שיכול להקל על פחד מפני רפואת שיניים (מה שנקרא גם "דנטל פוביה"), הוא פגישה עם רופא השיניים עצמו. בחירה ברופא שיניים שאתם חשים כי יש לכם חיבור אישי אתו, יוריד מיד מהפחד. דברו עם כמה רופאים שונים ומצאו את הרופא שגורם לכם להרגיש בנוח עם הטיפול. במרכז בינה לשיקום הפה והלסת תמצאו צוות גדול ומיומן של רופאים בוגרי בית החולים הדסה, מהם תוכלו לבחור את הרופא שיטפל בכם ולקבל שירות אדיב, מקצועי ובעיקר – רגוע ומרגיע.

אמצעים נוספים

ישנם גם אמצעים אחרים להתמודד עם פחד מטיפולי שיניים. ראשית, ניתן להשתמש בהרדמה מקומית כדי לוודא שלא תחושו כלל בטיפול. מקרי חרדה חמורים יותר יכולים לבקש שימוש בגז צחוק, הגורם לתחושת טשטוש והשפעתו מהירה. בטיפולים מסובכים מאוד או לאנשים שלא מסוגלים להתמודד עם טיפולי שיניים ישנה אפשרות להרדמה כללית.

כתיבת תגובה