טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

הביטוי "הרדמה מלאה" מתקשר לרובנו עם ניתוחים פולשניים מורכבים ומסובכים ועם מצבי חירום רפואיים. בוודאי תופתעו לגלות כי גם בעולם הרפואה הדנטלית ניתן כיום לעבור טיפולים בהרדמה מלאה ולנצל את נוחיות הפרוצדורה. מהם היתרונות של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה וכיצד מתבצע התהליך? להלן כל המידע:

הרדמה מלאה בעולם רפואת השיניים – יתרונות הפרוצדורה

היתרון הראשון שמיוחס לאפשרות לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה נוגע לכל אותם אנשים שסובלים מחרדה דנטלית (דנטופוביה). הסטטיסטיקה מראה כי 75% מהאוכלוסייה סובלים מחרדה כלשהי מטיפולי שיניים ו-10% בערך סובלים מפוביה משמעותית שאף מונעת מהם להגיע לטיפולי השיניים מלכתחילה, ואם כבר הגיעו, אז בטיפולים עצמם הם נמצאים בחרדות קשות ביותר. הרדמה מלאה מאפשרת את הפחתת החרדה משום שהטיפולים עצמם מתבצעים בהיעדר מוחלט של מודעות עצמית והמטופל זוכה ליהנות אך ורק מהתוצאות הסופיות של הטיפול. הטיפולים הללו אף מתאימים לילדים שידועים בחרדות שלהם מפני רופא השיניים. ההרדמה המלאה מאפשרת את ביצוע הטיפול בילד מבלי לגרום לו לכאבים וחרדות עתידיות מפני טיפולי שיניים, מה גם שהטיפול עצמו עובר על מי מנוחות מפאת אי תזוזה או התנגדות לטיפול. יתרון נוסף של אופציה טיפולית זו הוא האפשרות לבצע מספר טיפולי שיניים ביום אחד מרוכז, שוב, מבלי שהמטופל יחוש בכאבים או לחץ נפשי כזה או אחר. יש לציין כי אופציה זו מתאימה גם למטופלים הסובלים מרפלקס הקאה מוגבר ולמוגבלים בשכלם שמתנגדים לטיפולי שיניים.

אילו טיפולי שיניים ניתן לבצע בהרדמה מלאה?

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מתאימים לצרכים דנטליים רבים כגון השתלות שיניים All-on-4, All-on-6, השתלת שיניים בודדות, עקירות, התקנת כתרים, טיפולי חניכיים, ניתוחי הרמת סינוס והשתלת עצם. ההליך יהיה בדרך כלל שמור למקרים שבהם מעוניינים לבצע מספר טיפולי שיניים ביום אחד, אך בהחלט ניתן ליישם את ההרדמה גם עבור טיפול יחיד וממוקד. מכיוון שהמטופל מורדם ולא סובל מאי נוחות, ניתן לנצל זאת ולבצע מלבד ההליך המרכזי גם מספר טיפולים משלימים כגון ביצוע סתימות, ניקוי אבנית ועוד.

כיצד הטיפול מתבצע בפועל?

מכיוון שמדובר בהרדמה מלאה, הטיפול עצמו מבוצע בשיתוף פעולה של כמה מומחים בתחומי הרפואה ורפואת השיניים. אם בטיפולי שיניים רגילים הנוכחים בחדר הטיפולים הם אך ורק רופאי השיניים והסייעות שלהם, בהרדמה מלאה מצטרף צוות נוסף של אחיות לחדר ניתוח וכמובן, רופא מרדים שמנטר את עומק ההרדמה של המטופל ועוקב אחר המדדים השונים בעת ההרדמה. טרם הטיפול, נקבעת האסטרטגיה הטיפולית בסיעור מוחות של כל הרופאים המעורבים, כאשר על המטופל לבצע מספר בדיקות טרם לכן על מנת לקבוע את מצבו הבריאותי, להתחשב בלחץ הדם, מחלות רקע ושימוש בתרופות.

בסופו של דבר, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מאפשרים קבלה של מקסימום תוצאות בתוך זמן קצר וללא שום כאבים או פחדים מיותרים. בררו זאת מול מרפאת השיניים שלכם.

כתיבת תגובה