הרדמה וסדציה עמוקה

טיפול שיניים רבים, בוודאי כאשר מדובר בטיפולים כירורגיים, הם טיפולים שכוללים לא פעם גם הרדמה מקומית או מלאה. השימוש באמצעי הזה מאפשר למטופל לשלוט טוב יותר בכאב, מה שמאפשר גם לרופא השיניים לבצע את המשימה של הפרק עם מינימום הפרעות והסחות דעת. הרדמה וסדציה עמוקה הם שני פתרונות יעילים למדי שמאפשרים למטופלים להתמודד עם אתגרי הטיפול שלכם, וכדאי שתכירו את החלופות הללו.

מה היא סדציה עמוקה?

החלופה הראשונה היא סדציה עמוקה, והיא דורשת מינון מוגבל של חומר הרגעה. החדרת חומר ההרגעה מתבצעת אך ורק על ידי רופא מרדים והיא מעניקה למטופל תחושת רגיעה כך שהוא לא חווה כאב למרות שלא מדובר בהרדמה כללית. היתרונות של השיטה הזו הם שמדובר בהרדמה פשוטה למדי – עם התאוששות מהירה יחסית. בנוסף, בזמן שהמטופל נמצא במצב של סדציה עמוקה יכול רופא השיניים לעשות את המוטל עליו, ובמקרים רבים ניתן אף לבצע מספר מהלכים בעת ובעונה אחת, וכך לחסוך למטופל זמן (ולא מעט חרדות).

הרדמה כללית מה היא?

סדציה עמוקה מאפשרת לנו להרגיע את המטופל תוך שהוא עדיין ערני במידה מסוימת, אבל הרדמה כללית היא סיפור שונה למדי. כאן המטופל ישן שנת ישרים בזמן שרופא השיניים עושה את המוטל עליו. לאורך כל הטיפול חייב לשהות בחדר מרדים מומחה שיפקח על מצבו של המטופל. הרדמה כללית יכולה להיות פתרון לא רע, בעיקר במצבים שבהם נדרש טיפול ממושך ומורכב, למשל כשנדרשת השתלת עצם או הליך כירורגי מורכב אחר.

ביצוע הרדמה וסדציה עמוקה

האפשרויות של הרדמה וסדציה עמוקה הן אפשרויות שיכולות לתרום, כאמור, לשני הצדדים. גם למטופל שיעבור את הטיפול עם מינימום כאב ואי נוחות, גם למטפל שיוכל לבצע את עבודתו באופן יעיל וללא הפרעות. כך או כך, בחירת הפתרון המתאים תתבצע מבעוד מועד, כשהרופא יציג בפני המטופל את האפשרויות במטרה לקבוע מה נכון עבורו באופן אישי. כך ניתן לבצע טיפול איכותי ומקצועי מאוד עם מינימום כאב, ולהגיע אל התוצאה הטובה ביותר באין מפריע.