אילו טיפולי אסתטיקה דנטלית הם הנפוצים ביותר?

אילו טיפולי אסתטיקה דנטלית הם הנפוצים ביותר?

אילו טיפולי אסתטיקה דנטלית הם הנפוצים ביותר?

מטרת התחום של אסתטיקה דנטלית, ברמה הכללית מאד, היא להביא לכך שהשיניים עצמן יהיו בריאות יותר, ולא פחות חשוב – שהמראה שלהן יהיה מרשים במיוחד. כדי להביא למטרה הזו, יש צורך בלא מעט טיפולים, מה שבדרך כלל מביא לבניית תוכנית אישית עבור כל מטופל. לפניכם סקירה קצרה של טיפולי האסתטיקה הפופולאריים ביותר, כולם חשובים ללא כל ספק.

סתימות

סתימות הן טיפול שנחשב פשוט באופן יחסי עבור השיניים, ומיועד למקרים בהם יש חורים בשיניים – אך לא יותר מזה. הנקודה החשובה היא שחוץ מההיבט הבריאותי, של סתימת החור לפני שיגדל, יש גם היבט אסתטי. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים להשתמש בחומרים חדישים לביצוע הסתימות, כאלה המגיעים בצבע המקורי של השן. המשמעות של כך היא שהסתימות כמעט ואינן בולטות, מה שמאפשר למראה השיניים להישמר מרשים. החומרים נחשבים לעמידים במיוחד למשך תקופה ארוכה.

כתרים

כתרים מיועדים לשיניים אשר הנזק שנגרם להן חמור יותר, כאשר בדרך כלל הם משלימים טיפולי שורש. זוהי תוספת מלאכותית, שמחליפה את "כותרת השן" ומספקת לה הגנה של ממש מעששת, מחיידקים ועוד. מבחינה חזותית, הכתר הוא שקוף, מקנה לשיניים מראה מבריק וכאילו מחזיר אותן מספר שנים אחורנית.

הלבנת שיניים

לא מפתיע ששיניים צריכות להיות לבנות ככל האפשר על מנת להעניק את המראה האטרקטיבי המצופה. הבעיה היא שאפילו אם מצחצחים שיניים ומנסים לשמור על בריאות וצבע השן, פעמים רבות הברירה היחידה היא טיפול שיחזיר לשן את הצבע המקורי – טיפול הלבנת שיניים.

טיפולי הלבנת שיניים נעשים כיום בעיקר במרפאות, והם נעשים בהתאמה מלאה למאפייני השן המקורית, ובעיקר הצבע שלה. המטרה היא ליצור מראה אחיד וטבעי, המשתלב בפה ולא נראה יוצא דופן. הטיפול כיום נחשב לפשוט בכל קנה מידה והוא לא מביא לכאבים.

ניקוי שיניים

את ניקוי השיניים, חלק משמעותי בשמירה על המראה שלהן, צריך לחלק למספר תחומים עיקריים. קודם כל, יהיו אלה פעולות הנעשות על ידי האדם עצמו, במטרה לנקות את השיניים, להסיר מהן כתמים ושאריות אוכל ולמנוע נזק מצטבר. הפעולה הבסיסית היא, ללא ספק, צחצוח שיניים, אשר צריך להיעשות לפחות פעמיים ביום (רצוי לאחר כל ארוחה). יש בנמצא כלים אחרים לניקוי במקומות בעייתיים יותר, אליהם קשה להגיע עם מברשת השיניים. בין האמצעים האלה אפשר להזכיר את החוט הדנטלי או הקיסמים, כשגם השטיפה באמצעות מי פה מקבלת תפקיד חשוב.

בנוסף לתחזוקה היומית, חשוב מאד להקפיד על טיפול ניקוי שיניים מקצועי, והוא טיפול המיועד להסרת אבנית. אצל כל אדם האבנית מצטברת עם הזמן, עקב השקיעה של הסידן והמגנזיום בתוך השיניים, כמו גם הצטברות שאריות מזון על השיניים, מה שמביא לחיידקים. המלצה היא לבקר אצל שיננית, המבצעת את הניקוי, לפחות שלוש פעמים בשנה, אחת לכארבעה חודשים.

איך מתחילים?

כל טיפולי האסתטיקה הדנטלית חייבים להתבצע על ידי מרפאות שיניים מקצועיות או מרכזים רפואיים שהמטרה שלהם היא שיקום הפה והלסת. חשוב להקפיד לגשת לבדיקת שיניים לפחות פעם אחת בשנה ולבנות תוכנית טיפולים מקיפה, שתשמור גם על בריאות השיניים וגם תשפר את המראה שלהן. חשוב שלא לדחות את הטיפולים מכיוון שהדבר רק יהפוך אותם למורכבים יותר וליקרים יותר.

כתיבת תגובה