טיפול דלקת בחניכיים

טיפולי חניכיים – הבסיס לשיניים בריאות

אנחנו בדרך כלל לא שמים לב לחניכיים שלנו, אך גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה שימושית, יש להן חשיבות גדולה מאוד. אין חיוך מושלם בלי חניכיים וורודות ובריאות ותפקיד החניכיים, לעגן את השיניים למקומן ולהגן עליהן, קריטי לתפקוד תקין של הפה. מחלות חניכיים גורמות לעתים תכופות לנסיגת חניכיים, מה שגורם לעיגון השיניים להפוך לרופף יותר ויותר ועלול לגרום לנפילת השיניים. ניתן לזהות דלקת חניכיים בשלביה הראשונים אם שמים לב לדימום מהחניכיים בזמן צחצוח השיניים, לאדמומיות החניכיים או לרגישות למגע. טיפולי חניכיים הם הכרחיים לשימור בריאות הפה, ולהעלאת איכות החיים.

דלקת חניכיים

דלקת חניכיים בשלביה הראשונים והפשוטים נקראת "ג'ינג'יבייטיס" בשמה המקצועי. ניתן לטפל בה בעזרת שמירה נכונה על היגיינת הפה (צחצוח נכון ושימוש בחוט דנטלי ובמי פה). אם המצב הוזנח או לא טופל כראוי, מצב הדלקת עשוי להחמיר ולהגיע למצב שנקרא "פריודונטיטיס" – דלקת חניכיים כרונית. במצב הזה, נסיגת החניכיים מהירה וישנה פגיעה בעיגון השיניים. המצב עלול לגרור פגיעה בעצם הלסת, מה שיוביל לבעיות עתידיות בשיקום חלל הפה. אם שמתם לב להתפתחות מחלת חניכיים, אפילו קלה, יש לפנות למרפאה.

טיפול בדלקת חניכיים

טיפול במחלות חניכיים הוא לא תהליך פשוט. מדובר בהתחייבות מצד המטופל לשמירה על היגיינת פה נכונה לאורך זמן, כדי לאפשר שיקום של החניכיים והתאוששות מהמחלה. שמירה נכונה על בריאות דנטלית יכולה לפתור מקרים קלים של דלקת חניכיים וגם להעלים באשת פה (ריח רע). טיפול בסיסי בפה ובדלקות חניכיים מתבצע בביקור קבוע אצל השיננית, המבצעת ניקוי יסודי לשיניים ויכולה להצביע על התפתחות מחלת חניכיים או בעיות שישנה סכנה שיתדרדרו. מומלץ לבקר אצל שיננית לפחות פעמיים בשנה לצורך טיפול ומעקב.

דלקת אצל ילדים

דלקת חניכיים לא פוסחת על ילדים. המחלה הלא-נעימה הזו יכולה להופיע כמעט בכל גיל, במיוחד בעקבות חוסר הקפדה על צחצוח קבוע ונכון. ישנם גם מאפיינים גנטיים (תורשתיים) שעלולים להשפיע לרעה על מצב הפה ועל הנטייה הטבעית להתפתחות דלקת חניכיים, ויש לשים לב לנטיה כזו באמצעות מעקב רופא מומחה. אנו מזמינים אתכם להגיע למרפאת שיניים אריה, המרכז להשתלות שיניים ושיקום הפה, למעקב ומניעת התפתחות דלקות חניכיים.