השתלת שיניים 4 All On

השתלת שיניים 4 All On

All on 4: מאפיינים כלליים

מגיל צעיר, מדגישים בפנינו את חשיבות השמירה על בריאות השן, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד: פגיעה בשיניים, או אפילו אובדן שלהן, הוא תרחיש שרבים נאלצים להתמודד איתו, ובחלק מממקרים אלה, נדרשת השתלת שיניים. בשנים האחרונות, גברה הפופולאריות של שיטת השתלת שיניים All on 4, שמשנה את חוקי המשחק ביותר ממובן אחד.

השתלת שיניים All on 4 פותחה עוד בשנות ה-80 על ידי רופא בשם פאולו מאלו, אך לאחרונה צוברת פופולאריות מרשימה. השיטה מנסה להתמודד עם אחד החסרונות הגדולים ביותר של ההשתלות כמכלול, והוא פרק הזמן העצום הנדרש לתהליך, הביקורים ההולכים ונשנים אצל רופא השיניים והעובדה שלאורך תקופה ארוכה נותר המטופל חסר שן אחת או מספר שיניים.

במסגרת הטיפולים, מוחדרים שתלים דנטליים, בזוית של 45 מעלות, לתוך הלסת, מבלי שנדרש להשתיל לתוכה עצם, ומבלי שיש צורך לבצע הרמת סינוס (מה, שכמובן, מקל על התהליך במידה משמעותית). השימוש בשתלים מוטים מאפשר גישה לאזורים מגוונים בפה. באמצעות השיטה, ניתן להשתיל בין ארבעה לשישה שתלים בלסת, וזאת כאשר מתגלה בבדיקות כי העצם הקדמית של הלסת מאפשרת זאת. זאת ועוד, באמצעות השיטה ניתן לשקם לסת שלמה, שסבלה מאובדן מאסיבי של שיניים, תוך שימוש במספר מצומצם של שתלים.

את ההליך כולו, וזהו יתרון משמעותי נוסף, ניתן לסיים ביום אחד בלבד, כולל ההשתלה, השמת המבנים והדבקת הגשר, כשגם הליך ההחלמה נחשב למהיר ביחס לטכניקות אחרות. הטיפול עצמו אינו נחשב לכואב, והוא מבוצע תחת הרדמה מקומית. התהליך נמשך, ברוב המקרים, בין שעה לשעה וחצי. הביקור אצל רופא השיניים לאחר מכן הוא לצרכי מעקב, ולהחלפת התותבות הזמניות בגשר כתרים, עשוי חרסינה, כעבור מספר חודשים.

דגשים בדרך להצלחת התהליך

חשוב להדגיש שבשיטת All on 4, אפילו יותר מאשר טיפולים אחרים לשיקום הפה, הכל חייב להיעשות על פי הספר. השיטה מחייבת, בכל המקרים, עבודה במקביל של יותר מרופא שיניים אחד, וניתנת לביצוע, כאמור, רק כאשר כמויות ואיכויות העצם ההתחלתית בשן משביעות רצון. כמו כן, עקב התכנון המקיף הנדרש, או המיומנות הגבוהה הכרוכה בתהליך, ברור כי לא כל רופא שיניים, אפילו כזה המנוסה בהשתלות, יוכל לבצע אותה.לפני שהליך ההשתלה מבוצע בפועל, נדרשת תקופה הכנה, במסגרתה מתבצעים אבחון של מצב הפה, צילום CT המאפשר ללמוד הכל על מצבה של הלסת, תכנון נקודות אידיאליות להחדרת השתלים ועוד.

כתיבת תגובה